Śledź nas na lub dołącz do naszego

Nowoczesne technologie umożliwiają dzisiaj konskruowanie samochodów autonomicznych (Self-driving cars) wyposażonych w czujniki i nawigację, a także wykorzystujących systemy blockchain. XAIN – „eXpandable AI Network” to projekt badawczy Uniwersytetu w Oxfordzie i Imperial College w Londonie, prowadzony przez Leif-Nissen Lundbaka, będącego dziś dyrektorem generalnym i prof. Michaela Hutha, obecnego dyrektora technicznego.

XAIN AG, dzięki wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań, zapewnia większe bezpieczeństwo przechowywania zdobywanych danych, co jest porządane w projektach nowoczesnych firm.

W 2017 roku XAIN wygrał Porsche Innovation Contest, co ostatecznie doprowadziło do współpracy z producentem tych samochodów.

Ma ona na celu poprawę komfortu jazdy i bezpieczeństwa, dzięki zastosowaniu sztucznej inteligencji.

Sztuczna inteligencja

Wykorzystanie technologii blockchain, opracowanej pierwotnie dla branży finansowej, jest tu innowacją.

Zobacz również: Sztuczna inteligencja i blockchain – co wyniknie z połączenia dwóch potężnych technologii?

Zakładając, że pojazdy bezzałogowe muszą umieć dostosowywać się do zachowań poszczególnych kierowców, a także dysponować dokładną nawigacją, działającą w czasie rzeczywistym, należy przygotować odpowiednie algorytmy, przetwarzające duże ilości danych.


Nowoczesne pojazdy autonomiczne muszą zatem monitorować zachowanie kierowcy, które później jest poddawane analizie.

Pojawiły się więc obawy związane z bezpieczeństwem gromadzenia i przechowywania takich indywidualnych danych.

Firmy zajmujące się sztuczną inteligencją uspokajają, że wszelkie zbierane dane są anonimowo gromadzone, bezpiecznie przechowywane i zapisywane w modelu.

Pojawiające się jednak ostatnio sytuacje, związane np. z bezpieczeństwem przechowywania danych (zdjęć) smartfonów w aplikacji FaceApp, służącej do rozpoznawania twarzy, pokazują, że stosowane dotychczas zabezpieczenia są niewystarczające.

XAIN w celu ochrony prywatności stosuje więc Federated Machine Learning (FedML), gdzie dane przechowywane są w oddzielnych modelach sztucznej inteligencji, agregowane i wykorzystywane potem w procesie uczenia.

Wyzwaniem jest tu maksymalne uproszczenie procesu szkolenia, co zapewni bezpieczeństwo uzyskanych danych.

Zobacz również: Deepfake a sztuczna inteligencja i blockchain

Oprócz tego, że FedML upraszcza proces szkolenia i zapewnia bezpieczeństwo danych, to jeszcze znacząco obniża koszty całego przedsięwzięcia.

Aplikacja ANDY obsługująca modele szkoleniowe technologii FedML XAIN jest systemem automatycznego przetwarzania faktur przedmiotów.

Po raz pierwszy użyto tu systemów rozproszonych do analizy działania sterowników.

Firma zapewnia, że system jest zgodny z przepisami dotyczącymi ochrony danych (RODO).

Nie tylko Porsche, ale także inni producenci samochodów samojezdnych, m.in. General Motors, BMW i Daimle, również wykorzystują w swoich badaniach technologie rozproszone.

Porsche planuje zastosować model sztucznej inteligencji, aby pomóc kierowcom w:

  • dostosowywaniu prędkości do aktualnych warunków panujących na drodze
  • planowaniu serwisu i konserwacji
  • podniesieniu świadomości zagrożeń drogowych
  • dynamicznej regulacji warunków panujących wewnątrz samochodu, w zależności od tego, kto prowadzi samochód
  • poprawie widoczności wszystkich pojazdów na drodze
  • planowaniu jazdy (asystent korków, zautomatyzowane parkowanie)

Tokeny.pl to portal kryptowalut prowadzony przez zespół krypto entuzjastów. Głównym obszarem naszego zainteresowania są kryptowaluty, tokeny, tokeny personalne jak również technologia blockchain. Na łamach naszego serwisu będziemy prezetować niezależne recenzje kryptowalut oraz ciekawe artykuły z rynku. Dodatkowo prezentujemy aktualne kursy wszystkich krytowalut. Na stronie znajduje się również wielofunkcyjny kalkulator kryptowalut jak również walut tradycyjnych.

Informacje opublikowane na portalu kryptowalut tokeny.pl nie są rekomendacjami finansowymi oraz nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Opublikowane na łamach portalu informacje nie stanowią oferty. Tokeny.pl nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie decyzje, podjęte pod wpływem danych prezentowanych w Serwisie. Portal nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu ewentualnego wykorzystywania informacji na stronie.

Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat przekraczających wartość depozytu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe, dlatego kontrakty na różnice kursowe (CFD) mogą nie być odpowiednie dla wszystkich inwestorów.

Copyright © 2019 Tokeny.pl

My Newsletter

Sign Up For Updates & Newsletters