Przed nami kolejny przełom w obszarze tokenizacji. Klub piłkarski Juventus Turyn jako pierwszy na świecie uruchamia swój oficjalny token JUV w nowatorskiej formie pozyskania kapitału Fan Token Offering (FTO™)
Stara Dama
Założony w 1897 klub Juventus Football Club SpA (Juventus lub potocznie Juve) to najbardziej utytułowany klub we Włoszech. Może się poszczycić 34 oficjalnymi mistrzostwami kraju, 13 krotnie zdobywał Puchar Włoch i 7 krotnie Super Puchar Włoch. Na arenie międzynarodowej może poszczycić się 2 krotnym zwycięstwem w Lidze Mistrzów, zdobył 1 Puchar Zdobywców Pucharów oraz 3 Puchary UEFA.
Warto przypomnieć, że aktualny prezes Polskiego Związku Piłki Nożnej i jeden z największych polskich piłkarzy Zbigniew Boniek święcił swoje największe klubowe sukcesy właśnie w barwach Juventusu.
Drużyna Juventusu swoje spotkania rozgrywa na nowoczesnym stadionie Allianz Stadium (41 000 miejsc).
Kibic ma realny wpływ na działanie klubu – Token JUV
Juventus to marka rozpoznawalna nie tylko we Włoszech. Według różnych wyliczeń szacuje się, że na całym świecie jest blisko 400 milionów fanów drużyny Starej Damy.
Dotychczas kibic miał ograniczony wpływ na decyzje podejmowane przez osoby zarządzające klubem.
Właśnie jesteśmy świadkami rewolucji w funkcjonowaniu klubów piłkarskich, które adoptują innowatorskie rozwiązanie oparte o technologię blockchain.
Juventus jako pierwszy klub piłkarski na świecie w trwającej do 31.01.2019 przedsprzedaży tokenów JUV oferuje swoim kibicom nabycie tokenów, które będą realnym głosem kibica w różnych aspektach funkcjonowania klubu.
Co prawda jeszcze nie będzie to decyzja o zakupie danego zawodnika, wyborze nowego dyrektora sportowego czy nawet o wyborze firmy do pielęgnacji murawy.
Jest to na tyle nowoczesne rozwiązanie, że same kluby jeszcze nie do końca wiedzą jak może w przyszłości może to być mocny mandat kibica i jego wpływ na funkcjonowanie klubu.
Pierwsze głosowanie w aplikacji Socios.com
Pierwszą rzeczą, o której zdecydują posiadacze tokenów JUV, jest wybór nowego utworu muzycznego, który będzie puszczany z głośników po strzelonej bramce, zastępując wielotni „Chelsea Dagger” The Fratellis.
Do wyboru są następujące, kultowe piosenki:
„All The Small Things” Blink 182
„Song 2” zespołu Blur
„House of Pain’s w wykonaniu Jump Around
oraz utwór „Boom” w wykonaniu POD.
O tym, na którą piosenkę oddano najwięcej głosów, kibice dowiedzą się w 2020 roku, gdy Juventosowi uda się zdobyć pierwszą bramkę na stadionie Allianz.
Jak kupić Token JUV?
Token JUV można go nabyć za pośrednictwem aplikacji Socios.com, dokonując opłaty w kryptowalucie Chiliz (CHZ). Cena jednego tokena wynosi aktualnie 2 euro. Token Chiliz jest do nabycia również do nabycia na największej giełdzie kryptowalut Binance.
Dostępnych w sprzedaży jest jedynie 10 000 000 tokenów.
1 token JUV to jeden głos kibica, maksymalna siła głosu to 200 tokenów dla jednego kibica. Każdy może jednak nabyć dowolną ilość tokenów, które po okresie przedsprzedaży będą notowane na giełdzie Socios.com.
Zobacz również: Darmowe szkolenie Kryptowaluty – jak zacząć i przetrwać? Kurs dla każdego
Czy warto zainwestować w tokeny Chiliz to temat oddzielny. Zapraszam do zapoznania się z recenzją Phila Koniecznego:
Juventus dumny z uruchomienia tokena dla fanów
Zarząd Juventusu podkreślił w oficjalnym oświadczeniu, że odczuwa dumę z bycia pierwszym klubem piłkarskim, który aktywował swój token za pośrednictwem platformy Socios.com.
Pozwoli na podtrzymywanie interakcji z kibicami na całym świecie.
Tym samym klub po raz kolejny udowodnił, jak wysoko ceni sobie postępującą ewolucję technologiczną oraz wszelkie innowacje na tym gruncie.
Entuzjazm ten podzielają również założyciele Socioc.com, podkreślając jak ważna dla fanów Juventusu jest możliwość wywierania realnego wpływu na decyzje z nim związane.
Jednocześnie warto podkreślić, że Juventus nie jest pierwszą drużyną, która ma oficjalne partnerstwo z Socios. W pierwszym kwartale 2020 będą następne emisje tokenów takich drużyn jak: Paris Saint-Germain, AS Roma, Atletico Madryt, Galatasaray,West Ham.