Stworzony przez znaną sieć kawiarni Starbuks metaverse będzie miejscem dla społeczności dostarczającej angażujących treści związanych z kawą. Jednocześnie kolejna znana marka otwiera się na możliwości, jakich dostarcza technologia blockchain.
Web3, czyli nowy wymiar Internetu
Nowa wersja sieci, czyli Web3, bazuje na technologii blockchain, która dzięki koncepcji decentralizacji zapewnia o wiele większą przejrzystość. Jej korzyści doceniło wiele znanych marek, a niedawno grupę tę poszerzył Starbucks. Słynna sieć kawiarni już wkrótce zagości w przestrzeni metaverse.
Nowa strategia kawowego giganta
Można przypuszczać, że do NFT Starbucksa w pierwszej kolejności przekonają się sami klienci kawiarni. Są nimi najczęściej osoby przed 50 rokiem życia, zamieszkujące większe miasta. Do wkroczenia w wirtualną przestrzeń, zarząd firmy został przekonany m.in. przez jej najmłodszych pracowników, nastawionych na rozwój i otwartych na nowe trendy.
Choć na chwilę obecną nie jest jeszcze wiadome, jaką dokładnie formę będzie miał NFT od Starbucksa, to wiele wskazuje na to, że nie będzie to zwykły, wirtualny żeton. Ma on zapewniać więcej możliwości niej jedynie nabycie kawy w stacjonarnej kawiarni czy też zwiedzanie wirtualnego świata. Można zatem spodziewać się, że korzyści z nabywania kawowego NFT będą wyjątkowe, dostarczając użytkownikom wysokiej użyteczności.
Wyjątkowy NFT sieci Starbucks
Zgodnie z zapowiedziami przedstawicieli zarządu Starbucksa, token NFT sieci będzie częścią zupełnie nowej koncepcji własności oraz członkostwa, bazującej na społeczności. Poza standardowymi funkcjami NFT będzie on stanowił jednocześnie swego rodzaju wirtualną przepustkę do globalnej społeczności, dostarczającej angażujących treści dotyczących kawy.
Ponadto, Starbucks ma w planach stworzenie serii markowych kolekcji NFT, opartych na artystycznych ekspresjach sieci. Ma to stanowić wyraz tego, jak mocno przestrzeń metaverse i NFT powiązane są ze sztuką.
Inne marki w świecie metaverse
Starbucks to kolejna już znana firma, która postanowiła wkroczyć do wirtualnej przestrzeni. Marka whisky Maker’s Mark oferuje na przykład użytkownikom możliwość nabycia sztuki cyfrowej umieszczanej na butelkach wchodzących w skład limitowanej edycji.
Z kolei znany serwis strumieniowy Spotify, oferujący dostęp do muzyki oraz podcastów, dołączył niedawno do platformy Roblox. „Wyspa Spotify” ma umożliwić młodym ludziom wejście do świata muzyki, stanowiąc jednocześnie miejsce spotkań z artystami.