Paystand uzbierał w rundzie inwestycyjnej aż 20 mln dolarów, które zainwestowane zostaną w rozwój płatności komercyjnych. Dokona się on dzięki platformie opartej na technologii blockchain – Payments – as – a- Service dla cyklu gotówkowego B2B.
Sprawi ona, że płatności korporacyjne będą proste jak nigdy dotąd.
Pokaźna kwota dla Paystand – skorzysta wiele firm
Paystand to jedna z najszybciej rozwijających się platform płatności komercyjnych wykorzystujących technologię blockchain. Niedawno ogłosiła, że zabezpieczyła 20 mln. dolarów w drugiej rundzie finansowania.
Jako nowi inwestorzy przystąpili do niej: DNX Ventures, Battery Ventures, Epic Ventures, Commerce Ventures, and Wildcat Ventures.
Aktualnymi inwestorami są natomiast BlueRun Ventures, Leap Global Partners, Cervin Ventures i Serra Ventures.
Jak zapowiedział prezes firmy, Jeremy Almond, obecnie prowadzone są prace nad cyfryzacją cyklu gotówkowego, co z reguły trwa 30 dni, a niekiedy nawet dłużej.
Paystand oparł swoje działania na modelu subskrypcji, czyniącym wszelkie transakcje handlowe i płatności wyjątkowo prostymi i szybkimi. Jednocześnie umożliwia on zaproponowanie klientom alternatywy dla kosztownych transakcji opartych na opłatach.
Korzyści
Pozyskany kapitał zgodnie z planem zostanie wykorzystany do przyśpieszenia rozwoju firmy oraz oferowanych przez nią usług i produktów.
Obecnie Paystand jako jedyna platforma oferuje innym przedsiębiorstwom rozwiązanie prowadzące do cyfryzacji całego cyklu gotówkowego przedsiębiorstwa. Zapewnia przy tym sieć płatności w czasie rzeczywistym opartą na technologii blockchain, pozwalającą na natychmiastowy transfer środków pomiędzy firmami. Ponadto Paystand zapewnia również automatyzację procesu płatności faktur oraz integrację go z systemem ewidencyjnym danej firmy.
Jak przekonuje Almond, Paystand pozwala zaoszczędzić firmom nawet ponad 50 proc. kosztów ponoszonych z tytułu przyjmowania płatności oraz przetwarzania faktur, przyczyniając się jednocześnie do redukcji DSO nawet o 60 proc.
Paystand rośnie w siłę
Zdaniem prezesa Paystand, firma coraz bardziej rośnie siłę. Na przestrzeni ostatnich miesięcy zyskała aż 80 nowych klientów korporacyjnych, odnotowując jednocześnie 2,5 krotny wzrost przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem.
Miesięczna liczba subskrypcji wzrosła natomiast o 240 proc. Obecnie blisko 160 000 firm realizuje swoje transakcje właśnie na platformie Paystand, co pozwala im generować oszczędności z tytułu ponoszonych opłat.