Wiadomość o tym, że firma Marca Zuckerberga ogłosiła utworzenie własnego metaverse odbiła się głośnym echem. Sektory produkcyjne tworzące globalny rynek nie pozostały obojętne wobec tej informacji.
Świat mody i metaverse
Branża modowa z samej swej natury nastawiona jest na podążanie za światowymi trendami. Tyczy się to również rozwiązań technologicznych, a dowodzi fakt, że wiele znanych marek zwraca się w stronę technologii blockchain. Domy mody bardzo szybko odkryły ile korzyści mogą przynieść zarówno im samym, jak i konsumentom aplikacje NFT. Wśród nich znalazło się m.in. imperium modowe Dolce and Gabbaba (D&G).
Świat mody generuje dzięki nowym technologiom przychody liczone w milionach euro. Wirtualne galerie i sklepy umożliwiają konsumentom odbycie niezwykłej podróży, a jednocześnie wybór najlepszej z marek.
Marki wkraczają do wirtualnego świata
Modowe marki przejawiają dużą kreatywność w wykorzystywaniu potencjału cyfrowych technologii. Użytkownicy wchodzący na stronę D&G witani są przez awatary założycieli firmy, które wykonują specjalnie dla nich zabawny taniec w ciekawej, graficznej oprawie. Z kolei dom mody Gucci uruchomił własne NFT reprezentujące ubrania z najnowszej kolekcji.
Branża modowa, chcąc podążać z duchem czasu, otwiera się również na przestrzeń metaverse. Choć jest to wymiar wciąż słabo znany dla większości zwykłych użytkowników, to wiele wskazuje, że może on zrewolucjonizować podejście do marketingu. Interakcja z klientem w sieci staje się bowiem naczelnym celem większości współczesnych marek.
Metaverse angażuje pokolenie Z
Przedstawiciele pokolenia Z tworzą nową kategorię klienta, zaangażowanego we współdzieloną, wirtualną interakcję w 3D oraz zakupy online robione w specjalnych salach online. Obecność w tej wyjątkowej przestrzeni wymagana posiadania własnego awatara, który podobnie jak my w realnym świecie, musi się jak najlepiej zaprezentować.
W ten sposób posiadanie modnego stroju czy dodatków będzie obowiązywać nie tylko w rzeczywistości, ale również w przestrzeni wirtualnej. Nie da się ukryć, że rynek zdecentralizowany niesie ogromne zyski dla wielu sektorów, a branża modowa zdecydowanie przoduje na tym polu. Ucieczka w wirtualny świat metaverse, będący urzeczywistnieniem marzeń o stylu i elegancji, to kusząca propozycja dla współczesnych konsumentów.