Heineken, znana holenderska marka piwowarska, zdecydowała się na reklamę swojego nowego produktu w wirtualnej przestrzeni. W dniach 6-10 kwietnia na Piazza Sempione w Mediolanie działał tymczasowy sklep o nazwie Metabar. Był to specjalny projekt ukierunkowany na promocję nowego piwa Silver.
Heineken i jego Metabar w Mediolanie
Znany producent piwa, Heineken, wkracza do wirtualnej przestrzeni. Nie zrobił tego jednak w standardowy sposób. Marka pojawiła się w marcu w metaversie Decentraland, a w pierwszej połowie kwietnia w Mediolanie działał Metabar – tymczasowy sklep promujący nowe piwo o nazwie Silver. Na umieszczonych w nich ekranach klienci mogli oglądać metaverse, w powstanie którego zaangażowany był J. Demsky, stanowisko DJ-ówe oraz kilka salonów. W jednym z nich, użytkownicy mogli za pomocą kodu QR, zagłosować na utwory muzyczne, które były puszczane w ciągu dnia.
Metabar spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. W sklepie pojawiło się wielu znanych artystów, w tym DJ Silvie Loto, muzyk Dardust oraz komik Valeriono Lundini. Zgodnie z zapowiedziami Heinekena, Metabar miał za zadanie zjednoczyć przestrzeń cyfrową ze światem fizycznym.
Metabar bez możliwości płacenia w kryptowalutach
Heineken zadeklarował, że wydarzenie nie jest w żaden sposób powiązane z kryptowalutami ani z NFT. Ciekawe jest jednak to, że osoby odwiedzające sklep, po wcześniejszej rejestracji, otrzymywały przepustkę o nazwie „token”. Posiadała ona specjalny kod QR, który można było wykorzystać na przykład przy zakupie napojów. Płatności można było dokonywać wyłącznie za pośrednictwem standardowej karty kredytowej, nie zaś w kryptowalutach.
Przesłanie dla klientów
Cały projekt nie sprawiał wrażenia mocno zaawansowanego technologicznie. Na dużej sali można było obejrzeć zapowiedź metaverse’u Decentraland Heinekena, a także zamówić piwo na automatycznie obsługiwanych monitorach. Jak przekonywał bowiem w marcu Bram Westenbrink, międzynarodowy menedżer marki Heineken, piwo Silver ma być jedynie żartem, który miał dowieść bezużyteczności przestrzeni metaverse.
Westenbrink podkreślił w jednej ze swoich wypowiedzi, że obecnie coraz więcej produktów zyskuje ogromną popularność w przestrzeni metaverse. Nie jesteśmy jednak w stanie posmakować pikseli, tak jak możemy cieszyć się smakiem zimnego piwa w prawdziwym świecie. Także nowe piwo Heineken Silver z pewnością będzie lepiej smakować w realu, niż w wirtualnej przestrzeni.