Znana na całym świecie sieć restauracji serwująca dania typu fast food wkracza do świata NFT. McDonald’s przekształcił jedną ze swoich kanapek w niewymienialny token.
McRib NFT
Jedna z kanapek z menu słynnej sieci McDonald’s – McRib, jest reprezentowana przez niewymienialny token (NFT). Restauracja ogłosiła niedawno nietypowy konkurs, którego zwycięzcy otrzymają nagrody oparte na technologii blockchain. Zasięg akcji obejmuje jednak wyłącznie Stany Zjednoczone.
Obserwatorzy McDonald’s na Twitterze mogli wziąć udział w konkursie NFT
Aby wziąć udział w konkursie ogłoszonym przez McDonald’s, zainteresowane osoby musiały jedynie udostępnić za pośrednictwem Twittera tweeta z zaproszeniem do wzięcia w nim udziału.
Dziesięciu wytypowanych przez niezależnego partnera restauracji uczestników otrzyma szansę na wygranie McRib NFT. Zwycięzcy zostaną następnie poproszeni o przekazanie sieci McDonald’s swoich danych, w tym adresu portfela Ethereum, na który mają wpłynąć NFT. Brak odpowiedzi uniemożliwi przekazanie wygranej.
Obecnie wartość NFT reprezentującego kanapkę giganta w branży fast-foodów wynosi 20 USD (co daje pełną pulę nagród wynoszącą 200 USD), jednak w każdej chwili może ona ulec zmianie. Warto dodać, że samo konto McDonald’s na Twitterze obserwuje ponad 4,3 miliony osób.
Rynek NFT rośnie w siłę
Konkurs ogłoszony przez McDonald’s przyczynił się do jeszcze większego wzrostu zainteresowania światem NFT. Dowodzi tego ogromna liczba udostępnionych na Twitterze informacji o akcji zorganizowanej przez restaurację.
Transakcje z udziałem NFT zdają się być czymś znacznie więcej niż chwilowym trendem. Coraz więcej marek i znanych osób decyduje się na stworzenie własnych kolekcji. Ostatnio wprowadzili je m.in. korporacja Disney, Dolce&Gabbana, Reese Whiterspoon, a także słynny raper Snoop Dog.