Wiele dotychczasowych rozwiązań z zakresu DeFi oraz obracania tokenami okazywało się w praktyce mocno niedopracowanymi. CORE Vault obrał sobie za cel zmianę takiego stanu rzeczy, a jego realizacji posłużyć ma farming deflacyjny.
Na czym polega farming deflacyjny?
Transfery tokenów CORE obciążone są jednoprocentową opłatą, trafiającą bezpośrednio do rolników. Mechanizm farmingu deflacyjnego umożliwił wygenerowanie już pierwszego dnia tokenów o łącznej wartości 1 000 000 dolarów, bez tworzenia pojedynczych monet.
Misją CORE Vault jest dostarczenie osobom zainteresowanym farmingiem rozwiązań z obszaru DeFi. Jednym z głównym problemów w tej sferze były dotychczas kwestie związane z dystrybucją.
Rozwiązanie problemów sektora DeFi
Nadmuchiwanie moment w celu przyznawania nagród za farming nie wpływa korzystnie na ceny – będą one spadać z powodu inflacji. Zespół CORE Vault podjął działania ukierunkowane na zablokowanie dodatkowej płynności w Uniswap, wykorzystując do tego wybrane fragmenty kodu.
Dało do rozwiązanie problemu, który napotykały w ostatnim czasie liczne projekty DeFi. Aby rozwój tego obszaru mógł postępować, konieczne jest zdaniem przedstawicieli projektu długoletnie utrzymywanie solidnych plonów.
Strategia CORE
Tym co wyróżnia CORE na tle innych projektów cyfrowych, jest budowanie synergii między twórcami a użytkownikami. Zadaniem rolników jest zagwarantowanie zablokowanej płynności, przy jednoczesnym zwiększeniu ceny minimalnej z uwagi na stałą podaż. Handlowcy z kolei obciążani są opłatami z tytułu transferu tokenów.
CORE Vault, opierając się na błędach poprzednich projektów DeFi, opracował swoje własne rozwiązanie jakim jest wspominany już farming deflacyjny. Uruchomienie CORE pretenduje do jednego z najbardziej perspektywicznych, a jednocześnie przejrzystych wydarzeń w ostatnim czasie, a to za sprawą zastosowania rozwiązania o nazwie „Liquidity Generation Event”. Kontrakty CORE zaczęły akceptować ETH, które następnie wraz z tokenami CORE przeszły do Uniswap, aby zostać finalnie sprzedane. W ten sposób narzucono cenę minimalną oraz osiągnięto płynność, rezygnując przy tym z przedsprzedaży. Jednocześnie cały czas opracowywane są rozwiązania mające na celu utrzymanie tej płynności. Jako długoterminowe cele CORE wyznaczyło sobie wspieranie rozwoju społeczności oraz udoskonalanie strategii działania.