Ergo Hestia rozpoczęła projekt pilotażowy związany z nowa usługą, która stworzona została wespół z fintechem Billon. Nowe rozwiązanie oparte jest na technologii blockchain, a umożliwia ono szybkie przekazanie środków klientom, bez znajomości numerów ich konta bankowych.
Nowe rozwiązanie usprawni proces obsługi klientów
Ergo Hestia jest kolejną firmą, która zwróciła się w stronę technologii blockchain. We współpracy z fintechem Billon stworzyła narzędzie oparte na elektronicznym pieniądzu, zapewniające możliwość błyskawicznego przekazania klientom pieniędzy, bez konieczności znajomości ich kont bankowych. Z usługi takiej będą mogli skorzystać m.in. ci klienci, którzy wnioskują o zwrot składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia po sprzedaży samochodu.
Przedstawiciele Ergo Hestii zapewniają, że cała aktywność wymagana od użytkownika, trwać będzie około jednej minuty. Nowe rozwiązanie pozwoli mu na szybkie podjęcie decyzji, gdzie mają trafić zwracane mu środki, a może tu wskazać na przykład rachunek płatniczy prowadzony w dowolnym banku.
Współpraca z Billon
Na razie nowa usługa znajduje się w fazie testów. Narzędzie, które zamierza wprowadzić Ergo Hestia bazuje na usłudze dostarczanej przez Billon Solutions, opartej z kolei na technologii blockchain.
Jest to póki co jedyna firma w Polsce, której udało się uzyskać licencję instytucji pieniądza elektronicznego, przyznawaną przez Komisję Nadzoru Finansowego. Rozwiązanie opracowanie przez Billon polega na tym, że cyfrowe złotówki zostają zarejestrowane w specjalnej, autorskiej technologii rozproszonego rejestru. Różni się ona od tradycyjnych systemów opartych na blockchain tym, że pozwala przeprowadzać transakcje z użyciem rzeczywistych walut, emitowanych przez banki centralne.