Znana marka modowa Dolce&Gabbana już od dłuższego czasu obecna jest w świecie NFT. Niedawno wprowadziła ekskluzywną społeczność NFT DGFamily, która powstała we współpracy z luksusowym rynkiem UNDX.
Ekskluzywna społeczność Dolce&Gabbana
Nowa, ekskluzywna społeczność NFT uruchomiona przez włoski dom mody jest już dostępna. DGFamily powstała we współpracy z UNXD, wyselekcjonowanym rynkiem kultury cyfrowej. Dla członków społeczności dostępne są wyjątkowe DGFamily Boxes dostępne w trzech wariantach: Black, Gold oraz Platinum. Dostarczają one ich posiadaczom unikatowych korzyści.
Osoby należące do DGFamily mogą nabywać ekskluzywne D&G NFT i czerpać korzyści zarówno w realnym świecie, jak i metaverse. Zyskują również dostęp do luksusowych dropów oraz fizycznych produktów, a także możliwość udziału w wydarzeniach organizowanych przez Dolce&Gabbana.
Technologie w świecie mody
W oficjalnym oświadczeniu przedstawiciele włoskiej marki modowej stwierdzili, że nowoczesne technologie już od dłuższego czasu stanowią dla niej inspirację. Nowa społeczność DGFamily nawiązuje do wartości rodzinnych i ludzkich społeczności, połączonych wspólną pasją. Wiele wskazuje na to, że jej uruchomienie nie pozostanie obojętnie zarówno dla świata mody, jak i dla przestrzeni NFT.
Współpraca z UNXD
Społeczność DGFamily powstała we współpracy z rynkiem UNXD, opartym na sieci Polygon, natomiast DGFamily Boxes wybijane są na warstwie sieci Ethereum. Ponadto cały projekt zintegrowano z MoonPay, dzięki czemu możliwe jest dokonywanie bezpośrednich płatności kartą kredytową za ekskluzywne NFT. Wykorzystano w tym celu rozwiązanie, jakim jest NFT Checkout.
Sukces „Genesis Collection”
Uruchomienie społeczności DGFamily w pewnym sensie można uznać za następstwo wydania w sierpniu ubiegłego roku pierwszej kolekcji NFT słynnego domu mody o nazwie „Genesis Collection”. Reprezentujące NFT obiekty zostały zaprojektowane przez Domenica Dolce oraz Stefano Gabbana, a inspirowany były Wenecją. Celem było zintegrowanie realnego świata ze światem metafizycznym.
Kolekcja odniosła ogromny sukces, odnotowując sprzedaż opiewającą na kwotę 5,65 mln dolarów za dziewięć NFT. Znalazły one zastosowanie również przestrzeni metaverse, umożliwiając prezentowanie w sieci kolekcji od Dolce&Gabbana.