Stargraph jest startupem zapewniającym nową jakość wydarzeń sportowych i muzycznych. Wszystko za sprawą technologii blockchain, która służy zarówno odbiorcom, jak i organizatorom eventów.
Blockchain w branży sportowej i rozrywkowej
Założycielami Stargraph są Michele Imbimbo i Ursula Masi.
Projekt wystartował w 2017 roku – dziś na platformie zarejestrowanych jest ponad 35 tys. użytkowników.
Wykorzystujący technologię blockchain startup oferuje obopólne korzyści, które czerpią zarówno odbiorcy, jak i sponsorzy wydarzeń.
Ci pierwsi zyskują możliwość odbioru atrakcyjnych, ekskluzywnych treści, a drudzy pozyskiwania danych zapewniających lepszą jakość i możliwość wprowadzania nowych funkcji.
Głównym celem Stargraph jest zaś stworzenie celebrytom warunków do budowania wyjątkowych relacji z fanami.
Wizja Stargraph
Stargraph w swoich działaniach ukierunkowany jest na lepsze zrozumienie preferencji użytkowników. W tym celu prowadzone są analizy danych gromadzonych przez platformę, a następnie na ich podstawie tworzone są oferty handlowe.
Sponsorzy, kluby, federacje i wszyscy pozostali organizatorzy wydarzeń, zyskują dzięki współpracy ze Stargraph skuteczne narzędzia służące maksymalizacji zysków.
Zakres usług startupu obejmuje m.in.: cyfrowe autografy certyfikowane na blockchain, karty StarCARDS, czy też specjalne narzędzie do zarządzania relacjami z fanami.
Ponadto platforma pracuje nad kolejnym projektem, opierającym się na dotychczasowym doświadczeniu z technologią blockchain.
Mowa tu o zamkniętym, ekskluzywnym kręgu fanów, którzy dzięki uczestnictwu w nim mogą czuć się bliżej swoich idoli, pozyskując jednocześnie środki finansowe. Celebryci zaś będą mogli czerpać korzyści finansowe ze swojej bazy danych.
Dotychczas startup uczestniczył w organizacji takich wydarzeń jak MotoGP, Formuła 1, SerieA, TIM CUP, festiwal w Sanremo, a także Jova Beach Party
Blockchain w sporcie
Stargraph to nie jedyny projekt bazujący na blockchain, powiązany ze światem show-biznesu oraz sportu, przy czym ostatnimi czasy najwięcej doniesień dotyczyło właśnie sfery sportowej.
Można jako przykład podać tu chociażby inicjatywę Sorare online fantasy football, opartą na specjalnych, bazujących na łańcuchach bloków, figurkach.
Innym tego typu projektem, jest Fan-Token Socios, umożliwiającymi kibicom wywieranie wpływu na decyzje podejmowane przez znane kluby sportowe.
Świat sportu jawi się zatem jako idealny obszar do testowania inicjatyw opartych na blockchian, a co za tym idzie – wprowadzania innowacyjnych, niespotykanych dotąd rozwiązań.