Konferencja SI-Customer Day – Człowiek 4.0 – zbliża się wielkimi krokami. W “Roku Lema” motywem przewodnim będzie miejsce człowieka w sercu cyfrowej transformacji. To już drugie spotkanie, które odbędzie się online. Organizatorzy zapewniają, że skala i jakość spotkania nie będzie odbiegać od tych przyjętych w czasach przed pandemią. Wręcz przeciwnie, bo dzięki nowoczesnym technologiom wziąć w niej udział będzie mógł dosłownie każdy.
– Nowoczesne technologie, sztuczna inteligencja, wszystko to, co w skrócie nazywamy Przemysłem 4.0, coraz mocniej wchodzą do polskich przedsiębiorstw. Świat zmienia się na naszych oczach i w dobie pandemii digitalizacja przyspieszyła jeszcze mocniej. Roboty, inteligentne systemy zarządzania, aplikacje przejęły część obowiązków, które leżały po stronie pracowników. Dzięki temu firmy mogły w miarę normalnie funkcjonować. Choć postępem technologicznym zapewniamy sobie przewagę konkurencyjną, to warto zastanowić się nad rolą człowieka w tym procesie – mówi Paweł Wala, wiceprezes zarządu SI-Consulting.
Zrozumieć technologię, klienta, siebie
Miejsce człowieka w procesie automatyzacji i cyfryzacji to kluczowy temat wydarzenia, które odbędzie się 15 czerwca. Konferencja Człowiek 4.0 będzie prowadzona całkowicie online, a rejestracja chętnych jest już otwarta i odbywa się poprzez specjalnie przygotowaną stronę internetową: czlowiek.czteryzero.pl.
Jest to jedenasta edycja SI-Customer Day, czyli corocznej konferencji organizowanej przez SI-Consulting – firmę specjalizującą się we wdrożeniach rozwiązań IT, które wspierają zarządzanie i optymalizują procesy biznesowe przedsiębiorstw. W tym roku swoistym patronem wydarzenia jest Stanisław Lem, pisarz, wizjoner, futurolog. Przypomnijmy, że Sejm RP uznał 2021 rok właśnie “Rokiem Lema”.
– Przyjrzymy się temu, jak firmy mogą wykorzystać technologię, by zrozumieć klienta i odpowiedzieć na jego potrzeby i oczekiwania. Nawiązanie porozumienia między przedsiębiorcą a klientem jest niezbędne, by jak najszybciej spełnić jego wymagania i żeby odbyło się to możliwe jak najmniejszym kosztem – mówi Wala i dodaje, że bardzo ważną częścią debaty będzie rozmowa o pracownikach.
– Przechodząc na rozwiązania Przemysłu 4.0 stawiamy na cyfryzację i automatyzację, co często budzi niepokój pracowników. Warto jednak zauważyć, że wiele miejsc pracy charakteryzuje się powtarzalnością zadań, czyli wielokrotnym wykonywaniem podobnych czynności. W konsekwencji na swojej drodze coraz częściej spotykamy osoby, które są sfrustrowane i narzekają na nużący charakter powierzonych im obowiązków. Jako pracodawcy musimy zastanowić się, jak, wykorzystując nowoczesną technologię, zadbać o rozwój pracowników – podkreśla Wala.
Podczas konferencji Człowiek 4.0 nie zabraknie okazji do przyjrzenia się temu, jak technologia może pomóc samym przedsiębiorcom. Prelegenci podzielą się wnioskami, jakie aspekty muszą być uregulowane zanim wprowadzi się innowacyjny produkt na rynek. Będą też debatować o tym, czym powinna charakteryzować się technologia, która wspiera zarządzanie biznesem i ludźmi.
– Pod koniec merytorycznej części konferencji pochylimy się nad myślą patrona konferencji i zastanowimy czym właściwie jest dla nas robot? Co ma to słowo wspólnego z człowiekiem? Jak powstało? To Stanisław Lem wpłynął na rozumienie tego terminu, z drugiej jednak strony w centrum wszystkiego stawiał zawsze człowieka – podkreśla Paweł Wala.
Na liście gości specjalnych konferencji Człowiek 4.0 znajdują się eksperci wysokiej klasy: Thomas Duschek, prezes zarządu SAP Polska, Anna Streżyńska, prezes Zarządu MC2 Innovations, była Minister ds. Cyfryzacji czy Grzegorz Dzik, prezes zarządu Grupy Impel. Głos zabiorą również m.in. Mateusz Kusznierewicz, mistrz olimpijski i dyrektor generalny Star Sailors League, a całość współprowadzić będzie dr Maciej Kawecki, ekspert w dziedzinie nowych technologii i prezes Instytutu Lema.
Plan, dynamika, sceneria – tak wygląda konferencja Człowiek 4.0
Konferencja Człowiek 4.0 będzie odbywała się w reżimie sanitarnym. Słuchacze będą mogli w niej uczestniczyć tylko online, ale organizatorzy gwarantują, że czas spędzony przed monitorem będzie w pełni wykorzystany.
– Niewiele brakowało, a ubiegłoroczna, dziesiąta edycja nie odbyłaby się przez pandemię, która uniemożliwiła realizację spotkania w klasycznej formie stacjonarnej. Jesteśmy jednak firmą, która rozwija i chce właściwie wykorzystywać nowe technologie – zauważa Wala. Poprzednia konferencja odbyła się online i wzięło w niej udział ponad 300 osób.
Człowiek 4.0 wykorzystuje technologię w obszarach związanych z pracą, ale również do celów mniej formalnych w życiu prywatnym. Dlatego część wieczorna będzie ubarwiona ciekawostkami technologicznymi i dopełniona elementami pokazów i rozrywki.
– Nie zapominamy też o potrzebach “serca”, więc naszych gości będziemy zachęcać do wsparcia “Szlachetnej Paczki” – podkreślają organizatorzy.
Aby wziąć udział w wieczornej części konferencji należy w procesie rejestracji zaznaczyć odpowiedni checkbox.