Znana na całym świcie marka Coca-Cola stworzyła i wystawiła swój pierwszy NFT na platformie OpenSea. Aukcja odbyła się 30 lipca, czyli w Międzynarodowy Dzień Przyjaźni. Dochód przekazano na cele charytatywne.
Licytacja kolekcji NFT marki Coca-Cola
Amerykański producent znanego na całym świecie gazowanego napoju dołączył do obiecującego sektora kryptograficznego tokenów kolekcjonerskich (NFT). Niedawno odbyła się licytacja pierwszej kolekcji Coca-Coli. Aukcja rozpoczęła się 30 lipca, a zakończyła 2 sierpnia. Dochód przekazano Special Olympics International, wieloletniemu partnerowi marki Coca-Cola.
Wyjątkowo uczczenie Międzynarodowego Dnia Przyjaźni
Jak twierdzi Selman Careaga, prezes Global Coca-Cola Trademark, Coca-Cola jest jedną z najbardziej kolekcjonerskich marek, która już od wielu lat dzieli się z konsumentami swoim bogatym dziedzictwem, dostarczając im możliwości radowania się z prostych rzeczy.
Rozpoczęcie pierwszej aukcji NFT w Międzynarodowy Dzień wcale nie było przypadkowe. Careaga podkreśla, że była to okazja, aby wesprzeć wieloletniego przyjaciela marki, czyli Special Olympics International. Każdy z NFT stanowi reprezentację jakieś elementu, na którym budowane są wartości firmy. Zostały one na nowo zinterpretowane w przestrzeni wirtualnej.
NFT Coca-Coli zostały stworzone we współpracy z Tafi, cenionym dostawcą niestandardowych treści 3D dla awatarów oraz systemów emoji.
Aukcja charytatywna
Osoby biorące udział w aukcji mogły licytować Coca-Cola Friendship Box NFT, zrekonstruowaną wersję kolekcjonerskiego automatu, spersonalizowaną kurtkę Coca-Cola Bubble Jacket Wearable (zaprojektowaną na wzór mundurów dostawczych Coca-Coli, zdobioną rozświetlonymi bąbelkami),
Kartę Przyjaźni, nagrodę niespodziankę oraz trzy dodatkowe NFT. Aukcja miała charakter charytatywny, a cały uzyskany z niej dochód trafił do wspomnianego już przyjaciela marki – Special Olympics International. Nie jest to jedyna aukcja NFT, z której dochód przeznaczono na cele charytatywne.
Jedną z nich zorganizowało na przykład w ostatnim czasie stowarzyszenie kulturalne The AB Factory, przeznaczając pozyskane środki na organizację działającą na rzecz zwierząt.