Stacjonująca w Singapurze agencja Aqilliz, prowadząca działania marketingowe oparte na blockchainie, ogłosiła uruchomienie pierwszej kampanii reklamowej związanej z usługą digital-out-of-home (DOOH). Jej klientem została firma Foodpadna zajmująca się dostawą żywności.
Projekt Aqilliz
Najnowsza kampania Foodpanda zostanie przeprowadzona przez Aqilliz, a będzie to pierwsza kampania firmy oparta na usłudze digital-out-of-home.
Cały projekt ma zostać przeprowadzony przy wsparciu technologii Moving Walls, a jest on ukierunkowany przede wszystkim na realizację w pełni przejrzystej i skutecznej kampanii marketingowej. Szacuje się, że sektor reklamowy zewnętrznej może generować straty liczone w milionach dolarów, a przyczyniają się do tego m.in. pośrednicy oraz fałszywe boty.
Aqilliz – Zilliqa
Aqilliz korzysta w swoich działaniach z blockchaina Zilliqa. Kampania Foodpanda opierać się będzie na inteligentnych kontraktach, które umożliwią zweryfikowanie dostarczania reklam.
Innymi słowy pilotażowy projekt DOOH pozwoli firmom na śledzenie czy zmówione przez nich spoty reklamowe faktycznie zostały wyświetlone.
Cała sektor usług jest na tyle obiecujący, iż prognozuje się, że w 2025 roku jego wartość osiągnie 32,1 mln USD.
Jak przekonuje dyrektor generalny Moving Walls, outdoor potrzebował takiego rozwiązania jak digital-out-of-home. Branża ta narażona jest bowiem na liczne oszustwa i ogólny brak przejrzystości, które przyczyniają się do generowania wyższych kosztów.
Kampania dla Foodpanda realizowana przez Aqilliz jest zatem niepowtarzalną szansą na wdrożenie nowych technologii, które mogą przynieść olbrzymie korzyści dla całej branży.
Należy przy tym podkreślić, że sektor out-of-home jest o wiele bardziej wymagający niż chociażby reklama cyfrowa, dlatego dla jego usprawnienia potrzeba wzmożonego wysiłku i innowacyjnych rozwiązań. Jednym z takich rozwiązań może okazać się technologia blockchain, która przyczyni się nie tylko do wzrostu zaufaniu pomiędzy uczestnikami rynku, lecz również uczyni inwestycje w outdoor bardziej przejrzystymi.