Coraz więcej branż decyduje się na wdrożenie technologii blockchain do swojej działalności. Teraz kolej na sektor ubezpieczeń. Znane polskie towarzystwo ubezpieczeniowe – LINK 4, ogłosiło wdrożenie trwałego nośnika wespół z KIR oraz Coinfirm.
Nowe perspektywy dla polskiej branży ubezpieczeniowej
LINK4 jest pierwszą firmą ubezpieczeniową na polskim rynku, która udostępniła klientom publiczne dokumenty, bazując przy tym na trwałym nośniku blockchain, dostarczonym przez KIR.
W projekt zaangażowana jest również firma Coinfirm.
Nośnik, o którym mowa pozwala dostarczać usługobiorcom stosowne dokumenty w wersji elektronicznej, zapewniając przy tym niezmienność oraz nieusuwalność w czasie. Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko znacząco usprawniona zostanie komunikacja, ale i ograniczone zostanie do niezbędnego minimum przesyłanie korespondencji w formie papierowej.
Podobne rozwiązania testują już banki (m.in. PKO Bank Polski oraz BNP Paribas Bank) – teraz nadszedł czas na firmy ubezpieczeniowe.
Zobacz również: Blockchain BIK – nowe oblicze komunikacji banków z klientami
Zdaniem przedstawicieli KIR, technologia blockchain posiada olbrzymi potencjał, który z powodzeniem można wykorzystać w branży ubezpieczeniowej. Umożliwi ona bowiem firmom generowanie oszczędności, zapewniając jednocześnie zgodność regulacyjną.
Rola Coinfirm
Za integrację z trwałym nośnikiem odpowiedzialny będzie brytyjsko-polski startup Coinfirm.
Zastosowane rozwiązanie oparte jest o technologię Hyperledger Fabric.
Do nowej usługi klienci LINK4 będą mieli dostęp za pośrednictwem specjalnej platformy, służącej prezentowaniu oraz sprawdzaniu dokumentów opublikowanych na trwałym nośniku, bezpośrednio na stronie internetowej ubezpieczyciela.
Coinfirm we współpracy z LINK4 posłuży się swoim autorskim rozwiązaniem o nazwie „Trudatum”. Tym samym towarzystwo urośnie do rangi głównego innowatora w branży.
Korzyści
Nowe rozwiązanie blockchain wdrożone przez LINK4 umożliwi klientom firmy zweryfikowanie w dowolnym momencie autentyczności oraz integralności dokumentów, a będą mogli uczynić to zarówno bezpośrednio na stronie ubezpieczyciela, jak i na stronie KIR.
Proces ten nie wymaga logowania – konieczne jest jedynie wykorzystanie specjalnego, cyfrowo-liczbowego identyfikatora.
Dokumenty (takie jak chociażby karta produktu lub warunki zawarcia umowy) będą dostępnie zatem w sposób szybki i wygodny, a przede wszystkim bezpieczny.
Zobacz również: Revolut przebija ofertę tradycyjnych banków