Grupa LeadsMansion jest polską spółką działającą w sektorze fintech. Prowadzi ona prace nad rozbudową i działaniem platformy afiliacyjnej nowej generacji, która oparta będzie o technologię blockchain.
Projekt nazwany został Leadorium i ma wykorzystywać mechanizmy oferowane przez zdecentralizowane bazy danych ze szczególnym uwzględnieniem transparentności rozliczeń, bezpieczeństwa transakcji i usunięciem nieuczciwie generowanego ruchu.
Twórcy platformy zakładają, że Leadorium będzie subskrybowanym narzędziem (SaaS), dostępnym dla wszystkich uczestników rynku.
Grupa LeadsMansion powstała w 2012 r. jako platforma do obrotu leadami, głównie finansowymi.
Wydawcy, czyli podmioty generujące ruch w sieci, a więc blogerzy, posiadacze baz e-mailowych i właściciele stron, po zarejestrowaniu się jako zweryfikowani dostawcy uzyskali możliwość sprzedaży leadów do banków, firm ubezpieczeniowych czy pożyczkowych.
Rozwiązanie to umożliwiło marketerom sieciowym uzyskiwanie coraz wyższych zysków dzięki wyprzedzeniu działań marketingowych odbiorców leadów.
Cały proces obsługiwany był przez platformę LeadsMansion, która optymalizowała przebieg wymiany. Dążono do tego, aby jak największa liczba leadów znalazła nabywcę.
Od 2015 roku grupa LeadsMansion jest członkiem Polskiego Związku Instytucji Pożyczkowych.
W ostatnim czasie poinformowano również, że prowadzone są prace nad nową platformą afiliacyjną o nazwie Leadorium.
Zapowiadany projekt wykorzystuje technologię blockchain ethereum oraz smartkontrakty w celu zautomatyzowania i zabezpieczenia współpracy oraz rozliczeń na linii wydawca – reklamodawca.
Ważne jest także, aby uniemożliwić modyfikację statystyk uczestników.
Brak możliwości modyfikacji ma zapewnić transparentność oraz motywować wydawców i reklamodawców do uczciwej współpracy.
Smartkontrakty będą egzekwować transakcje zgodnie z pierwotnymi warunkami oraz premiować ponadstandardowe rezultaty uzyskiwane po stronie wydawców.
Zespół LeadsMansion zdobywał już doświadczenie m.in. w sektorze lendtech poprzez uczestnictwo w procesie cyfryzacji całego sektora. Teraz postanowił zebrać najlepsze rozwiązania istniejące już na rynkach: brytyjskim i amerykańskim, i na tej podstawie stworzyć nowy typ platformy, z której sam by również korzystał.
LeadsMansion wyjaśnia, że kluczowym czynnikiem staje się tu wewnętrzna podaż na leady, czyli dane w platformie.
Posiadanie dużej i zdywersyfikowanej liczby chętnych na leady spowoduje, że znaczna część ruchu dostarczonego przez wydawców znajdzie nabywcę.
LeadMansion zakłada, że dodatkowe zabezpieczenia interesów reklamodawców i wykorzystanie technologii blockchain pozwoli w przyszłości zaangażować większą liczbę reklamodawców do umów afiliacyjnych.