Michael Jordan, legenda amerykańskiej koszykówki, wkracza w świat metaverse. Wraz z synem Jeffrey’em sportowiec założył startup technologiczny o nazwie Heir. Wartość jego pierwszej rundy finansowania wyniosła 10 milionów dolarów.
Heir zapewni fanom sportowym nowe możliwości
Założona przez gwiazdę NBA firma ma z założenia umożliwiać fanom łączenie się z ich ulubionymi sportowcami. Heir powstał na blockchainie Solana, a w ramach startupu utworzony zostanie również token, który umożliwi interakcję ze sportową społecznością.
Jak podkreślił Jeffrey Jordan w jednej ze swoich wypowiedzi, Heir powstało z myślą o nowej erze przedsiębiorczości sportowców, zapewniającej jednocześnie fanom więcej możliwości angażowania się w różne wydarzenia i projekty. Syn koszykarza dodał również, że nazwisko Jordan skupia rzeszę wiernych fanów już od ponad 35 lat, a dziedzictwo zostanie teraz przekazane kolejnemu pokoleniu.
Startup Heir ma oficjalnie rozpocząć swoją działalność już na początku 2022 roku. W planach jest również stworzenie platformy społecznościowej, umożliwiającej komunikację fanów ze sportowcami, a także dostęp do wielu usług i produktów.
Sport wkracza do świata krypto
Startup Heir to nie pierwsza aktywność Michaela Jordana w przestrzeni kryptograficznej. Sportowiec uczestniczył już w rundzie finansowania producenta NBA Top Shot Dapper Labs opiewającej na 305 mln dolarów, a także w serii C Mythical Games o wartości 150 mln dolarów.
Warto również wspomnieć, że także inne gwiazdy NBA wkroczyły do świata krypto. Wśród sportowców, którzy wystawili na aukcjach NFT swoje osiągnięcia, znaleźli się m.in. Kayvon Thibodeaux, Jaylen Clark, Spencer Dinwiddie. Jesienią ubiegłego roku, NBA zawarło z kolei umowę z giełdą Coinbase. Liga nawiązała również współpracę z Dapper Labs, w celu sprzedaży swoich kart, których sprzedaż oszacowano na blisko 230 mln dolarów.
Warto dodać, że współpracę z Dapper Labs nawiązała również liga futbolu amerykańskiego. Z kolei w 2021 roku jednym ze sponsorów Formuły 1 została giełda Crypto.com. ponadto firma Sorare, która opracowała cyfrowy fantasy football bazujący na NFT, podpisała umowy ze 142 klubami piłkarskimi, w tym z hiszpańską La Ligą oraz niemiecką Bundesligą.
NFT wkracza do gier wideo
W stronę przestrzeni krypto zwracają się również gry sportowe. Wydawca popularnej gry piłkarskiej Fifa, firma EA, nie wyklucza, że zostanie ona uzupełniona o pewne funkcje powiązane z NFT. Zarząd przedsiębiorstwa wychodzi z założenia, że graczom takie rozwiązanie z pewnością przypadnie do gustu, z racji iż są oni otwarci na niestandardowe sposoby gry.