Przestrzeń metaverse cieszy się coraz większym zainteresowaniem. W ostatnim czasie zadebiutowała w niej włoska edycja czasopisma Vanity Fair. Czytelnikom udostępniona została pierwsza cyfrowa okładka z Virginią Raffaele i jej awatarem.
Vanity Fair w świecie metaverse
W przestrzeni metaverse ukazała się niedawno pierwsza okładka Vanity Fair Italia, na której zagościła artystka i performerka Virginia Raffaele. Jej postać otacza symboliczny, wielopostaciowy pierścień. Zdjęcie zrobione zostało przez Nimę Benati, a stanowi ono przeróbkę kryptosztuki autorstwa szwajcarskiego kolektywu ValuArt, będącego partnerem Vanity Fair.
Czytelników do świata metaverse przenosi kod QR. Po zeskanowaniu go smartfonem, odbiorcom ukazuje się animacja okładki.
Włoski magazyn ma swój awatar
Magazyn ogłosił również, że powstał pierwszy awatar Vanity Fair o nazwie Vanity Player One. Ma on formę postaci, z którą odbiorcy mogą wchodzić w interakcje. Jest to swego rodzaju alter ego przedstawiające treści, które ukażą się na łamach pisma. Co więcej awatar Vanity Player One stał się bohaterem wyjątkowej sesji modowej, nosząc ubrania i dodatki od czołowych projektantów. Wszystkie zostały przerobione w formacie 3D, dzięki czemu można je było umieścić w przestrzeni metaverse.
Vanity Fair i cyfrowe technologie
Magazyn Vanity Fair zainteresował się cyfrową technologią już w ubiegłym roku. We wrześniu 2021 roku pismo wydało bowiem okładkę NFT. Znalazł się na niej wizerunek piosenkarki Elodie, a została sprzedana za kwotę 25 000 USD, którą przekazano organizacji non-profit Pangea.
Teraz przyszedł czas na wejście do świata metaverse. Jak podkreślają przedstawiciele Vanity Fair Italia, jest to przestrzeń wyzwalająca pokłady kreatywności, która można odkrywać dzięki NFT i awatarom.