Dynamo Kijów, europejska drużyna piłkarska FIFA zajmująca pierwsze miejsce w ukraińskiej Premier League, wprowadza bilety NFT na tegoroczny sezon. Będą one dostępne na blockchainie Moonwalk.
Tokenizacja FC Dynamo Kijów
Bilety NFT Dynamo Kijów wystawiane będą na Binance NFT Marketplace, stanowiąc część kampanii „100 Creators Campaign”. W ten sposób ukraińska drużyna będzie pierwszą na świecie drużyną, która rozpocznie regularną sprzedaż NFT, zarówno w formie biletów, jak i przedmiotów kolekcjonerskich. Są one dostępne już od końca czerwca, a ich wyłącznymi dostawcami są Moonwalk oraz Binance NFT.
Dyrektor generalny Binance na Europę Wschodnia, Gleb Kostarev, nie kryje swojej ekscytacji nowym projektem. Jak podkreślił w jednym z wywiadów, Dynamo Kijów to drużyna z wyjątkową historią, posiadająca ogromną liczbę fanów. Dodał również, że żywi głęboką nadzieję, że bilety NFT już wkrótce staną się stałym elementem w świecie piłkarskim.
Plan uruchomienia cyfrowej gospodarki dla Dynamo Kijów, platforma Moonwak ogłosiła już w styczniu tego roku. Plan zakładał stworzenie kompleksowego ekosystemu tokenów zarówno na stadionie drużyny, jak i obejmującego swoim zasięgiem cały Kijów. Greg Consiglo, współzałożyciel Moonwalk podkreśla, że ukraińska drużyna jest wyjątkowo przyszłościowa pod względem metod nawiązywania relacji z fanami, społecznościami oraz partnerami. NFT, które mogą pełnić również funkcję biletów, niosą bowiem ze sobą wiele ciekawych możliwości.
Współpraca z Blockparty i nowe możliwości dla kibiców
Dzięki współpracy podjętej z Blockparty, możliwości NFT Moonwalk będą jeszcze większe. Platforma zasili rynek NFT na stronie Dynamo Kjijów, a także NFT Protocol zdecentralizowanej wymiany NFT wspierającej sprzedaż biletów Dynamo NFT. Drużyna prognozuje, że już wkrótce NFT będą stanowiły ponad 25% ogólnej sprzedaży biletów.
Po nabyciu NFT za pośrednictwem platformy Binance, fani będą mogli odblokować bilety na mecze, a także ekskluzywne nagrody za pośrednictwem cyfrowego portfela obsługiwanego przez Moonwalk. Duże nadzieje związane z nowym projektem żywią również przedstawiciele klubu.
Zdaniem Marka Ginzburga, wiceprezesa Dynamo Kijów, tokenizacja klubu stanowi dokładanie przemyślaną i zaplanowaną strategię, ukierunkowaną na konkretne cele. FC Dynamo ma stać się najlepszych klubem Ukrainy, a jednocześnie technologicznym liderem świata piłkarskiego na skalę europejską.