Kapitał przyszłości zaczyna się tutaj. Tokenizacja zmienia zasady gry. My piszemy jej scenariusz.
Dla inwestorów, którzy widzą dalej.

Nowy metaverse Heinekena inny niż wszystkie
Heineken, znana holenderska marka piwowarska, zdecydowała się na reklamę swojego nowego produktu w wirtualnej przestrzeni. W dniach 6-10 kwietnia na Piazza Sempione w Mediolanie działał tymczasowy sklep o nazwie Metabar. Był to specjalny projekt ukierunkowany na promocję nowego piwa Silver.
Heineken i jego Metabar w Mediolanie
Znany producent piwa, Heineken, wkracza do wirtualnej przestrzeni. Nie zrobił tego jednak w standardowy sposób. Marka pojawiła się w marcu w metaversie Decentraland, a w pierwszej połowie kwietnia w Mediolanie działał Metabar – tymczasowy sklep promujący nowe piwo o nazwie Silver. Na umieszczonych w nich ekranach klienci mogli oglądać metaverse, w powstanie którego zaangażowany był J. Demsky, stanowisko DJ-ówe oraz kilka salonów. W jednym z nich, użytkownicy mogli za pomocą kodu QR, zagłosować na utwory muzyczne, które były puszczane w ciągu dnia.
Metabar spotkał się z bardzo dużym zainteresowaniem. W sklepie pojawiło się wielu znanych artystów, w tym DJ Silvie Loto, muzyk Dardust oraz komik Valeriono Lundini. Zgodnie z zapowiedziami Heinekena, Metabar miał za zadanie zjednoczyć przestrzeń cyfrową ze światem fizycznym.
Metabar bez możliwości płacenia w kryptowalutach
Heineken zadeklarował, że wydarzenie nie jest w żaden sposób powiązane z kryptowalutami ani z NFT. Ciekawe jest jednak to, że osoby odwiedzające sklep, po wcześniejszej rejestracji, otrzymywały przepustkę o nazwie „token”. Posiadała ona specjalny kod QR, który można było wykorzystać na przykład przy zakupie napojów. Płatności można było dokonywać wyłącznie za pośrednictwem standardowej karty kredytowej, nie zaś w kryptowalutach.
Przesłanie dla klientów
Cały projekt nie sprawiał wrażenia mocno zaawansowanego technologicznie. Na dużej sali można było obejrzeć zapowiedź metaverse’u Decentraland Heinekena, a także zamówić piwo na automatycznie obsługiwanych monitorach. Jak przekonywał bowiem w marcu Bram Westenbrink, międzynarodowy menedżer marki Heineken, piwo Silver ma być jedynie żartem, który miał dowieść bezużyteczności przestrzeni metaverse.
Westenbrink podkreślił w jednej ze swoich wypowiedzi, że obecnie coraz więcej produktów zyskuje ogromną popularność w przestrzeni metaverse. Nie jesteśmy jednak w stanie posmakować pikseli, tak jak możemy cieszyć się smakiem zimnego piwa w prawdziwym świecie. Także nowe piwo Heineken Silver z pewnością będzie lepiej smakować w realu, niż w wirtualnej przestrzeni.