We współpracy z markami Prada oraz Cartier, LVMH stworzył Aurę – konsorcjum blockchain, które pomoże klientom rozpoznawać autentyczność dóbr luksusowych. Do projektu mogą dołączyć inne marki, którym zależy na poprawie swojej przejrzystości.
Wyjątkowy, luksusowy blockchain
Współpraca znanych na całym świecie, ekskluzywnych marek, zaowocowała powstaniem pierwszego w historii luksusowego blockchaina. Jak oficjalnie ogłosił koncern Louis Vuitton (LVMH), jest to innowacyjne rozwiązanie, stanowiące odpowiedź na wyzwania związane z przekazywaniem informacji o autentyczności, odpowiedzialnym pozyskiwaniu oraz ze zrównoważonym rozwojem w bezpiecznym, cyfrowym formacie.
Jak działa Aura?
Działanie blockchaina Aura polega na tym, że identyfikator produktu dopasowany zostaje do identyfikatora klienta, który jest dzięki temu w stanie zapewnić konsumentom dostęp do historii danego produktu. Jest to swego rodzaju dowód jego autentyczności, obejmujący zarówno surowce, z których został wykonany, jak i miejsce jego sprzedaży. Ta innowacyjna technologia pozwoli markom na bezpośrednią komunikację z klientami oraz na śledzenie całego cyklu życia produktu.
Zabezpieczenie przed podrabianymi produktami
Sektor produktów luksusowych zaczyna powoli stawać na nogi po kryzysie związanym pandemią COVID-19. Ponieważ prognozowany jest wzrost, zachodzi ryzyko, że zwiększy się również liczba podrabianych produktów, imitujących oryginalne marki. Do nowego konsorcjum mogą przyłączyć się także inne luksusowe marki, które chcą dać swoim klientom potwierdzenie autentyczności swoich produktów, a także umocnić wzajemne relacje.