W ostatnim czasie coraz więcej luksusowych marek wprowadza kryptowaluty do swoich systemów płatności. Przedstawiciele rynku wychodzą naprzeciw potrzebom młodych klientów.
Marki modowe otwierają się na przedstawicieli pokolenia Z
Globalny rynek towarów luksusowych rośnie w siłę. Szacuje się, że do 2025 roku osiągnie on 1,5 bilionów dolarów przychodów. Jednocześnie coraz bardziej otwiera się on na system płatności oparty na kryptowalutach. W dużej mierze wynika to z faktu, że znaczną część klientów ekskluzywnych marek stawią młodzi ludzie, otwarci na cyfrowe technologie. Również, jeżeli chodzi o metody dokonywania płatności.
Jak dotąd ekskluzywne marki modowe podchodziły dość ostrożnie do kryptowalut jako formy płatności. Jej wprowadzenie okazało się jednak skutecznym sposobem na pozyskanie klientów reprezentujących tzw. pokolenie Z, poszerzając jednocześnie bazę klientów należących do grupy milenialsów.
Kolejne ekskluzywne marki wprowadzają kryptowaluty jako metodę płatności
Jedną z marek, która wprowadziła w ostatnim czasie płatności kryptowalutowe, jest dom mody Off-White, należący do międzynarodowego, luksusowego koncernu LVMH. Jego przedstawiciele podkreślili, że jest to bardzo ważny krok w rozwoju marki, polegający na wyjściu naprzeciw potrzebom sukcesywnie poszerzającej się bazy klientów.
W lutym tego roku, płatności w kryptowalutach zaczęła honorować również luksusowa marka zegarków Hublot, Z kolei niemiecki dom mody Philipp Plein, będący jedną z najdroższych modowych marek, jako jedna z pierwszych z tego sektora, zaakceptowała płatności w Bitcoinach oraz Ethereum. Kryptowaluty od lipca zeszłego roku akceptuje również Tesla.
Zwrot w stronę rynku NFT
Coraz większą popularnością cieszy się również rynek NFT. Zainteresowało się nim w ostatnim czasie wiele ekskluzywnych marek, takich jak Gucci, Luis Vuitton, Prada czy Bulgari. Modowi potentaci wydali wyjątkowe kolekcje, dostępne wyłącznie jako NFT.
Ciekawe rozwiązanie wprowadziła również firma Nike, produkując buty cyfrowe, stanowiące wirtualną reprezentację prawdziwego obuwia. Z kolei w ubiegłym roku we Włoszech opłacono w kryptowalutach wynajem prywatnego odrzutowca za pośrednictwem platformy Fast Private oraz systemu BitPay. Nie byłoby w tym nic nadzwyczajnego, gdyby nie fakt, że mowa jest o kwocie opiewającej na 500 000 USD.