Śledź nas na lub dołącz do naszego

Meta staje się ważną częścią metawszechświata. Liczy na to, że nowa platforma społecznościowa uruchomiona w tej przestrzeni przyciągnie reklamodawców.

Rozmowy z nowymi reklamodawcami

Facebook, a właściwe Meta, bo tak brzmi nowa nazwa imperium Marka Zuckerberga, coraz bardziej angażuje się w wirtualną metaprzestrzeń. Nowa platforma społecznościowa, która została w niej uruchomiona w ciągu zaledwie dwóch miesięcy przyciągnęła 300 000 użytkowników. Firma liczy, że zachęci do współpracy również nowych inwestorów reklamowych. Nie ulega wątpliwości, że Meta zamierza rozwijać swój projekt, czego dowodzi chociażby fakt, że w planach jest zatrudnienie blisko 10 000 nowych pracowników.

Jakiś czas temu przedstawiciele firmy odbyli spotkanie z najważniejszymi, potencjalnymi reklamodawcami. Meta zapowiedziała na nim, że za kilka miesięcy będzie gotowa na przyjęcie reklam, prosząc jednocześnie o ich przygotowanie. Mowa tu oczywiście o przekazach, które trafią do wirtualnej przestrzeni. Wall Street Journal szacuje, że może być to inwestycja, której wartość na przestrzeni dwóch najbliższych lat osiągnie 3 biliardy dolarów.

Facebook w świecie metaverse

Decyzję o zmianie swojej oficjalnej nazwy na Meta, Facebook podjął w październiku ubiegłego roku. Firma Zuckerberga nie kryła się też specjalnie z zamiarem rozwijania swojej działalności w przestrzeniach metaverse i rozszerzonej rzeczywistości. Przypuszcza się, że zwrot w tym kierunku wynika z faktu, że Facebook w swojej obecnej formie wyczerpał już wszystkie możliwości rozwoju. Przemawia za tym m.in. odnotowany w ostatnim czasie spadek liczby nowych użytkowników serwisu.

Polityka konkurencyjności

Pojawiły się nawet głosy, że Facebook będzie próbował wykorzystać swoją silną pozycję, aby zdobyć dominację w przestrzeni metaverse. Jednocześnie firma Zuckerberga wprowadziła politykę konkurencji, dotyczącą zestawów słuchawkowych Facebooka Quest 2, sprzedawanych w cenie sięgającej kilkuset dolarów. W ten sposób zdobyto przewagę nad mniejszymi producentami, którzy przy takich cenach sprzedaży nie są w stanie pokryć wysokich kosztów produkcji.

Stan Larroque, założyciel paryskiego startupu AR/VR Lynx, oferującego m.in. zestawy słuchawkowe, odniósł się do strategii Facebooka. Uznał, że jego firma nie może sobie pozwolić na sprzedawanie produktów ze stratą.

Warto dodać, że w toku prac nad projektami związanymi z rozszerzoną rzeczywistością, Facebook zdecydował się usunąć ramki otaczające zdjęcia profilowe. Okazuje się bowiem, że zaczęły być one wykorzystywane przez grupy antyszczepionkowców do szerzenia swoich idei.

5/5 - (6 votes)
Zapraszamy do odwiedzin naszych innych portali Ekskluzywne.net oraz LuksusoweHotele.pl

Tokeny.pl to portal kryptowalut prowadzony przez zespół krypto entuzjastów. Głównym obszarem naszego zainteresowania są kryptowaluty, tokeny, tokeny personalne jak również technologia blockchain. Na łamach naszego serwisu będziemy prezetować niezależne recenzje kryptowalut oraz ciekawe artykuły z rynku. Dodatkowo prezentujemy aktualne kursy wszystkich krytowalut. Na stronie znajduje się również wielofunkcyjny kalkulator kryptowalut jak również walut tradycyjnych.

Informacje opublikowane na portalu kryptowalut tokeny.pl nie są rekomendacjami finansowymi oraz nie stanowią rekomendacji inwestycyjnych w rozumieniu Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 19 października 2005 roku w sprawie informacji stanowiących rekomendacje dotyczące instrumentów finansowych, ich emitentów lub wystawców (Dz. U. z 2005 roku, Nr 206, poz. 1715). Opublikowane na łamach portalu informacje nie stanowią oferty. Tokeny.pl nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie decyzje, podjęte pod wpływem danych prezentowanych w Serwisie. Portal nie ponosi żadnej odpowiedzialności z tytułu ewentualnego wykorzystywania informacji na stronie.

Inwestycje w instrumenty rynku OTC, w tym kontrakty na różnice kursowe (CFD), ze względu na wykorzystywanie mechanizmu dźwigni finansowej wiążą się z możliwością poniesienia strat przekraczających wartość depozytu. Osiągnięcie zysku na transakcjach na instrumentach OTC, w tym kontraktach na różnice kursowe (CFD) bez wystawienia się na ryzyko poniesienia straty, nie jest możliwe, dlatego kontrakty na różnice kursowe (CFD) mogą nie być odpowiednie dla wszystkich inwestorów.

Copyright © 2019 Tokeny.pl

My Newsletter

Sign Up For Updates & Newsletters